VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY (VOP)
účinné od 2022-03-16
Obsah
Obsah
Preambula
Odtlačok: údaje o poskytovateľovi služieb (predávajúci, spoločnosť)
Príslušné právne predpisy
Rozsah pôsobnosti VOP, prijatie VOP
Jazyk zmluvy, forma zmluvy
Ceny
Sťažnosti a náprava
Platforma na riešenie sporov online
Autorské práva
Čiastočná neplatnosť, kódex správania
Ako funguje digitálny obsah, technické ochranné opatrenia
Informácie o základných vlastnostiach výrobkov
Oprava chýb pri zadávaní údajov – Zodpovednosť za presnosť poskytnutých údajov
Postup v prípade nesprávnej ceny
Používanie webovej stránky
Dokončenie objednávky (predloženie ponuky)
Spracovanie objednávky, uzavretie zmluvy
Spôsoby platby
Spôsoby doručenia, poplatky
Termín dodania
Výhrada práv, výhrada vlastníctva
Predaj do zahraničia
Informácie o práve spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
Záruka, záruka na výrobok, záruka
Preambula
Vitajte na našej webovej stránke! Ďakujeme, že ste si pre svoj nákup vybrali práve nás!
Pred dokončeným objednávky si pozorne prečítajte tento dokument, pretože dokončením objednávky akceptujete obsah týchto VOP!
Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa týchto zmluvných podmienok, používania webovej stránky, produktov, postupu nákupu alebo ak s nami chcete prediskutovať svoje konkrétne potreby, kontaktujte nás prostredníctvom uvedených kontaktných údajov.
Odtlačok: údaje o poskytovateľovi služieb (predajcovi, spoločnosti)
Telefónne číslo:
E-mail: info@betonbooster.sk
Internetová stránka: https://betonbooster.sk/
Číslo bankového účtu: Ober Bank: HU26 1840 0010 1000 0520 1019 9981
Údaje o depozitári
Názov: tarhely.EU Kft.
Sídlo spoločnosti.
Kontakt: 3617892789, iroda@tarhely.eu
Koncepty
Strany: Predávajúci a kupujúci spoločne
Spotrebiteľ: fyzická osoba konajúca mimo rámca svojej profesie, samostatnej zárobkovej činnosti alebo podnikateľskej činnosti
Spotrebiteľská zmluva: zmluva, ktorej jednou zo zmluvných strán je spotrebiteľ
Webová stránka: táto webová stránka, ktorá sa používa na uzavretie zmluvy
Zmluva: kúpna zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom webovej stránky a elektronickej pošty
Komunikačné dialkové zariadenie : zariadenie, ktoré umožňuje zmluvným stranám urobiť zmluvný prejav v ich neprítomnosti s cieľom uzavrieť zmluvu. Medzi takéto prostriedky patria najmä adresované alebo neadresované tlačoviny, štandardné listy, inzeráty v tlači s objednávkovými formulármi, katalógy, telefóny, faxy a prístup na internet
zmluva uzavretá na diaľku je spotrebiteľská zmluva uzavretá bez súčasnej fyzickej prítomnosti zmluvných strán v rámci systému predaja na diaľku organizovaného na dodanie tovaru alebo poskytnutie služieb, na ktoré sa zmluva vzťahuje, pričom zmluvné strany používajú na uzavretie zmluvy len prostriedky komunikácie na diaľku
Produkt: akýkoľvek obchodovateľný hnuteľný tovar, ktorý je súčasťou ponuky webovej stránky a je určený na predaj na webovej stránke a ktorý je predmetom zmluvy
Podnik: osoba konajúca v rámci svojho povolania, samostatnej zárobkovej činnosti alebo podnikania
Kupujúci(-í): osoba, ktorá uzatvára zmluvu s osobou, ktorá predkladá ponuku na kúpu prostredníctvom webovej stránky
Odkladný účinok: v prípade zmlúv uzatvorených medzi spotrebiteľom a podnikateľom (ďalej len „spotrebiteľská zmluva“) v súlade s Občianskym zákonníkom,
(a) záruka za plnenie zmluvy, ktorú podnikateľ dobrovoľne preberá za riadne plnenie zmluvy popri svojej zákonnej povinnosti alebo v prípade jej neexistencie, a
(b) povinná zákonná záruka
Príslušné právne predpisy
Zmluva sa riadi ustanoveniami maďarského práva, a to najmä týmito zákonmi:
Zákon CLV z roku 2001 o ochrane spotrebiteľa2 Zákon CVIII z roku 2001 o niektorých otázkach služieb elektronického obchodu a služieb informačnej spoločnosti Zákon V z roku 2013 o občianskom zákonníku151/2003 (IX.22.) Nariadenie vlády o povinnej záruke na tovar dlhodobej spotreby
Vládne nariadenie 45/2014 (II.26.) o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikmi
Nariadenie NGM č. 19/2014 (IV.29.) o procesných pravidlách vybavovania reklamácií v súvislosti so zárukou a zárukou na tovar predaný na základe zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom
Zákon LXXVI z roku 2011 o autorskom práve Zákon CXII z roku 2011 o práve na informačné sebaurčenie a slobode informácií NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2018/302 z 28. februára 2018 o boji proti neoprávneným územným obmedzeniam obsahu a iným formám diskriminácie na základe štátnej príslušnosti, bydliska alebo sídla kupujúceho na vnútornom trhu a o zmene nariadení (ES) č. 2006/2004 a (EÚ) 2017/2394 a smernice 2009/22/ES
NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje nariadenie (ES) č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov)
Rozsah pôsobnosti VOP, prijatie
Obsah zmluvy uzavretej medzi nami sa riadi týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“), okrem ustanovení platných všeobecne záväzných právnych predpisov. V súlade s tým tieto Všeobecné obchodné podmienky obsahujú práva a povinnosti vás a nás, podmienky, za ktorých sa zmluva uzatvára, lehoty plnenia, dodacie a platobné podmienky, pravidlá zodpovednosti a podmienky uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy.
Technické informácie potrebné na používanie webovej stránky, ktoré nie sú obsiahnuté v týchto VOP, sú uvedené v iných informáciách dostupných na webovej stránke.
Tieto VOP si musíte prečítať pred dokončením objednávky. Nákupom prostredníctvom našej Webovej stránky vyjadrujete súhlas s ustanoveniami týchto VOP a tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy medzi vami a Predávajúcim.
Jazyk zmluvy, forma zmluvy
Jazykom zmlúv, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP, je maďarčina.
Zmluvy, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP, nie sú písomnými zmluvami a nie sú registrované Predávajúcim.
Ceny
Ceny sú uvedené v HUF a zahŕňajú DPH. Ceny sú orientačné. Nie je možné vylúčiť, že Predávajúci môže zmeniť ceny z dôvodov obchodnej politiky. Zmena cien sa nevzťahuje na už uzavreté zmluvy. Ak predávajúci uviedol cenu nesprávne, v prípade už uzatvorených zmlúv postupuje na základe ustanovenia VOP „Postup pri nesprávnej cene“.
Sťažnosti a náprava
Spotrebiteľ môže podávať spotrebiteľské sťažnosti týkajúce sa výrobku alebo činnosti predávajúceho na tieto kontaktné údaje:
Telefón:
Internetová adresa: https://betonbooster.sk/
E-mail: info@betonbooster.sk
Spotrebiteľ môže ústne alebo písomne oznámiť podnikateľovi sťažnosť na konanie, činnosť alebo opomenutie podnikateľa alebo osoby konajúcej v mene alebo na účet podnikateľa v priamej súvislosti s marketingom alebo predajom tovaru spotrebiteľom.
Podnik je povinný ústnu sťažnosť bezodkladne prešetriť a v prípade potreby vykonať nápravu. Ak spotrebiteľ nesúhlasí s vybavením sťažnosti alebo ak nie je možné sťažnosť okamžite prešetriť, podnik musí bezodkladne vyhotoviť záznam o sťažnosti a svoje stanovisko k nej a v prípade ústnej sťažnosti podanej osobne odovzdať kópiu záznamu spotrebiteľovi na mieste. V prípade ústnej sťažnosti oznámenej telefonicky alebo prostredníctvom inej elektronickej komunikačnej služby sa spotrebiteľovi poskytne vecná odpoveď najneskôr do 30 dní v súlade s ustanoveniami platnými pre odpoveď na písomnú sťažnosť. V ostatných ohľadoch postupuje spotrebiteľ pri vybavovaní písomnej sťažnosti takto. Ak priamo uplatniteľný právny akt Európskej únie neustanovuje inak, podnikateľ je povinný písomne odpovedať na písomnú sťažnosť do 30 dní od jej doručenia a prijať opatrenia na oznámenie odpovede. Zákon môže stanoviť kratšiu lehotu alebo zákon dlhšiu lehotu. Podnik musí uviesť dôvody zamietnutia sťažnosti. Ústne sťažnosti oznámené telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej komunikácie musia mať pridelené jedinečné identifikačné číslo.
Záznam o sťažnosti musí obsahovať:
- meno a adresu spotrebiteľa,
- miesto, čas a spôsob podania sťažnosti,
- podrobný opis sťažnosti spotrebiteľa, zoznam dokumentov, záznamov a iných dôkazov predložených spotrebiteľom,
- vyhlásenie podniku o jeho stanovisku k sťažnosti spotrebiteľa, ak je možné sťažnosť okamžite prešetriť,
- podpisy osoby, ktorá vyhotovila záznam, a spotrebiteľa, s výnimkou ústnej sťažnosti podanej telefonicky alebo prostredníctvom inej elektronickej komunikačnej služby,
- miesto a čas vyhotovenia záznamu,
- v prípade ústnej sťažnosti podanej telefonicky alebo prostredníctvom inej elektronickej komunikačnej služby jedinečné identifikačné číslo sťažnosti.
Podnik uchováva záznam o sťažnosti a kópiu odpovede päť rokov a na požiadanie ho predloží orgánom dohľadu.
Ak je sťažnosť zamietnutá, podnikateľ musí písomne informovať spotrebiteľa o orgáne alebo zmierovacom orgáne, ktorému možno sťažnosť predložiť v závislosti od jej povahy. Informácia musí obsahovať aj adresu, telefónne a internetové kontaktné údaje a poštovú adresu príslušného orgánu alebo zmierovacieho orgánu v mieste, kde spotrebiteľ býva alebo sa zdržiava. Informácie by mali obsahovať aj informáciu, či podnikateľ využije zmierovací orgán na riešenie spotrebiteľského sporu.
Ak sa spotrebiteľský spor medzi predávajúcim a spotrebiteľom nevyrieši počas rokovaní, spotrebiteľ má k dispozícii tieto prostriedky nápravy:
Podať sťažnosť na orgány na ochranu spotrebiteľa. Ak spotrebiteľ vníma porušenie svojich spotrebiteľských práv, má právo podať sťažnosť orgánu na ochranu spotrebiteľa v mieste svojho bydliska. Po preskúmaní sťažnosti orgán rozhodne, či začne konanie vo veci ochrany spotrebiteľa. Prvostupňovým orgánom ochrany spotrebiteľa je okresný úrad príslušný podľa miesta bydliska spotrebiteľa, ktorých zoznam nájdete na: http://jarasinfo.gov.hu/
Súdne konanie. Zákazník je oprávnený uplatniť svoj nárok vyplývajúci zo spotrebiteľského sporu na súde v občianskom súdnom konaní v súlade s ustanoveniami zákona V z roku 2013 o Občianskom zákonníku a zákona CXXX z roku 2016 o Občianskom súdnom poriadku.
Upozorňujeme, že môžete proti nám podať spotrebiteľskú sťažnosť. Ak bude vaša spotrebiteľská sťažnosť zamietnutá, máte tiež právo obrátiť sa na zmierovací výbor v mieste vášho bydliska alebo sídla: začatie konania zmierovacieho výboru je podmienené priamym pokusom spotrebiteľa o urovnanie sporu s príslušným podnikateľom. Namiesto príslušného orgánu je na žiadosť spotrebiteľa oprávnený konať zmierovací orgán určený v žiadosti spotrebiteľa.
Podnikateľ má povinnosť spolupracovať v zmierovacom konaní.
Patrí sem povinnosť podnikov zaslať odpoveď na žiadosť zmierovacieho orgánu a povinnosť dostaviť sa pred zmierovací orgán („zabezpečiť účasť osoby oprávnenej uzavrieť dohodu o urovnaní na pojednávaní“).
Ak sídlo alebo prevádzkareň podnikateľa nie je registrovaná v okrese komory príslušného územného zmierovacieho orgánu, povinnosť súčinnosti podnikateľa zahŕňa aj ponuku možnosti písomného urovnania sporu v súlade so žiadosťou spotrebiteľa.
V prípade porušenia uvedenej povinnosti súčinnosti je orgán ochrany spotrebiteľa oprávnený uložiť obligatórne pokuty a v prípade porušenia povinnosti zo strany podnikateľov v dôsledku zmeny zákona nemá možnosť od uloženia pokuty upustiť. Okrem zákona o ochrane spotrebiteľa bolo zmenené aj príslušné ustanovenie zákona o malých a stredných podnikoch, a to tak, že malým a stredným podnikom je možné odpustiť pokuty.
Výška pokuty pre malé a stredné podniky sa môže pohybovať od 15 000 HUF do 500 000 HUF, zatiaľ čo pre nemalé a stredné podniky podliehajúce zákonu o účtovníctve s ročným čistým obratom vyšším ako 100 miliónov HUF sa pokuta môže pohybovať od 15 000 HUF do 5 % ročného čistého obratu podniku, najviac však 500 miliónov HUF. Zavedením povinnej pokuty chce zákonodarca posilniť spoluprácu so zmierovacími orgánmi a zabezpečiť aktívnu účasť podnikov na zmierovacom konaní.
Zmierovací orgán je zodpovedný za mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov. Úlohou zmierovacieho orgánu je pokúsiť sa dosiahnuť dohodu medzi stranami s cieľom vyriešiť spotrebiteľský spor, a ak sa to nepodarí, rozhodnúť vo veci s cieľom zabezpečiť, aby sa práva spotrebiteľov presadzovali jednoduchým, rýchlym, účinným a nákladovo efektívnym spôsobom. Zmierovací orgán na žiadosť spotrebiteľa alebo podnikateľa poskytuje poradenstvo o právach a povinnostiach spotrebiteľa.
Zmierovací orgán koná na žiadosť spotrebiteľa. Žiadosť sa musí podať písomne predsedovi zmierovacieho orgánu: požiadavku písomnej formy možno splniť listom, telegramom, telexom, faxom alebo akýmkoľvek iným spôsobom, ktorý umožňuje príjemcovi trvalo uchovávať údaje, ktoré sú mu adresované, po dobu primeranú účelu, na ktorý boli údaje určené, a zobrazovať uložené údaje v nezmenenej forme a obsahu.
Žiadosť musí obsahovať
meno, bydlisko alebo sídlo spotrebiteľa,
názov, sídlo alebo miesto podnikania podniku, ktorého sa týka spotrebiteľský spor,
ak spotrebiteľ požiadal o nahradenie príslušného zmierovacieho orgánu príslušným zmierovacím orgánom,
stručný opis stanoviska spotrebiteľa, skutočnosti, ktoré ho podporujú, a dôkazy na jeho podporu,
vyhlásenie spotrebiteľa, že sa pokúsil vyriešiť spor priamo s príslušným podnikom
vyhlásenie spotrebiteľa, že nezačal konanie pred žiadnym iným zmierovacím orgánom, že sa nezačalo žiadne mediačné konanie, že nebol podaný žiadny návrh na uplatnenie nároku alebo že nebol predložený žiadny návrh na vydanie platobného rozkazu,
návrh na rozhodnutie komisie,
podpis spotrebiteľa.
K návrhu sa priloží doklad alebo kópia (výpis) dokladu, na ktorého obsah sa spotrebiteľ odvoláva ako na dôkaz, najmä písomné vyjadrenie podniku o zamietnutí reklamácie, prípadne iný písomný dôkaz, ktorý má spotrebiteľ k dispozícii, že sa uskutočnil požadovaný zmierovací postup.
Ak spotrebiteľ koná prostredníctvom splnomocneného zástupcu, splnomocnenie musí byť priložené k žiadosti.
Viac informácií o zmierovacích radách je k dispozícii na adrese: http://www.bekeltetes.hu.
Viac informácií o príslušných územných zmierovacích radách nájdete tu:
https://bekeltetes.hu/ (potom vyberte „Orgány“).
Kontaktné údaje každého územne príslušného zmierovacieho orgánu:
Zmierovací výbor okresu Baranya: okresný zmierovací výbor Baranya
Adresa: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefónne číslo: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Zmierovací výbor župy Bács-Kiskun
Adresa: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefónne čísla: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Internetová stránka: www.bacsbekeltetes.hu
Rozhodcovská rada župy Békés
5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefónne číslo: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Zmierovací výbor župy Borsod-Abaúj-Zemplén
Adresa.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapeštianska zmierovacia rada
Adresa: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 310.
Telefónne číslo: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Zmierovací výbor župy Csongrád
6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefónne číslo: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Zmierovací výbor okresu Fejér
Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Zmierovací výbor župy Győr-Moson-Sopron
Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefónne číslo: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Zmierovací výbor župy Hajdú-Bihar
Adresa.
Telefónne číslo: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Zmierovacia rada okresu Heves
Adresa: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefónne číslo: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Zmierovací výbor župy Jász-Nagykun-Szolnok
Adresa.
Telefón: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Zmierovacia rada okresu Komárom-Esztergom
Adresa: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefónne číslo: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Zmierovací výbor župy Nógrád
Adresa: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefónne číslo: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Zmierovací výbor Peštianskej župy
Adresa: 1119 Budapešť, Etele út 59-61.
Poštová adresa: 1364 Budapest, PO Box 81.
Telefónne číslo: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
Zmierovacia rada okresu Somogy
Adresa: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefónne číslo: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Zmierovací výbor župy Szabolcs-Szatmár-Bereg
Adresa.
Telefónne číslo: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Zmierovací výbor župy Tolna
Adresa: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefónne číslo: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Zmierovacia rada okresu Vas
Adresa: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefónne číslo: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Zmierovací výbor župy Veszprém
Adresa: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. prízemie 116.
Telefónne číslo: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zmierovací výbor župy Zala
Adresa: Zala, Zala, Zala, Zala, Zala, Zala, Zala.
Telefónne číslo: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Platforma na riešenie sporov online
Európska komisia vytvorila webovú stránku, na ktorej sa spotrebitelia môžu zaregistrovať a riešiť svoje spory pri nakupovaní online vyplnením formulára žiadosti, čím sa vyhnú súdnemu konaniu. Spotrebiteľom to umožní vymáhať svoje práva bez toho, aby im v tom bránila napríklad vzdialenosť.
Ak sa chcete sťažovať na výrobok alebo službu zakúpenú online a nechcete sa nevyhnutne obrátiť na súd, môžete využiť nástroj na riešenie sporov online.
Na portáli si môžete vy a obchodník, na ktorého ste sa sťažovali, spoločne vybrať orgán na riešenie sporov, ktorý sa bude vašou sťažnosťou zaoberať.
Platforma na riešenie sporov online je k dispozícii tu: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU.
Autorské práva
Podľa § 1 ods. 1 zákona č. LXXVI z roku 1999 o autorskom práve (ďalej len „autorský zákon“) sa táto webová stránka považuje za autorské dielo, a preto sú všetky jej časti chránené autorským právom. Autorský zákon (Szjt. Podľa § 16 ods. 1 Autorského zákona je zakázané neoprávnené používanie grafiky, softvéru, počítačových programov alebo akýchkoľvek iných aplikácií, ktoré možno použiť na úpravu webovej stránky alebo jej časti. Akýkoľvek materiál z webovej stránky a jej databázy možno reprodukovať, a to aj s písomným súhlasom držiteľa autorských práv, len s odkazom na webovú stránku a s uvedením zdroja. Držiteľom práv je Levente Siposs.
Čiastočná neplatnosť, kódex správania
Ak je niektoré ustanovenie VOP právne neplatné alebo neúčinné, ostatné ustanovenia zmluvy zostávajú v platnosti a namiesto neplatného alebo chybného ustanovenia sa uplatňujú ustanovenia platného práva.
Predávajúci nemá vypracovaný kódex správania podľa zákona o nekalých obchodných praktikách.
Ako funguje digitálny obsah, technické ochranné opatrenia
Dostupnosť serverov poskytujúcich údaje zobrazené na webovej stránke je vyššia ako 99,9 % ročne. Celý obsah údajov sa pravidelne zálohuje, aby bolo možné v prípade problému obnoviť pôvodný obsah údajov. Údaje zobrazené na webovej lokalite sú uložené v databázach MSSQL a MySQL. Citlivé údaje sa ukladajú pomocou šifrovania primeranej sily a šifrujú sa pomocou hardvérovej podpory zabudovanej v procesore.
Informácie o základných vlastnostiach produktov
Informácie o základných vlastnostiach produktov, ktoré sú k dispozícii na nákup, sú uvedené na webovej lokalite po celú dobu trvania stránky.
Oprava chýb pri zadávaní údajov – zodpovednosť za správnosť poskytnutých údajov
Pred dokončením objednávky budete mať vždy možnosť zmeniť údaje, ktoré ste zadali počas procesu objednávky. Upozorňujeme, že je vašou zodpovednosťou zabezpečiť, aby boli zadané informácie presné, pretože výrobok bude fakturovaný a odoslaný na základe vami poskytnutých informácií. Odoslaním objednávky beriete na vedomie, že predávajúci je oprávnený účtovať vám prípadné škody a náklady vyplývajúce z vášho nesprávneho zadania údajov alebo nepresných údajov. Predávajúci vylučuje akúkoľvek zodpovednosť za plnenie na základe nepresného zadania údajov. Upozorňujeme, že nesprávne zadaná e-mailová adresa alebo zaplnenie úložného priestoru spojeného s poštovou schránkou môže mať za následok nedoručenie potvrdenia a môže zabrániť uzatvoreniu zmluvy.
Postup v prípade nesprávnej ceny
Cena sa považuje za zjavne nesprávnu:
Cena 0 Ft,
cena znížená o zľavu, ale nesprávne uvedená zľava (napr. výrobok ponúkaný za 500 HUF za výrobok so zľavou 1 000 HUF so zľavou 20 %).
V prípade nesprávneho uvedenia ceny predávajúci ponúka možnosť zakúpiť výrobok za skutočnú cenu, pričom zákazník, ktorý má k dispozícii túto informáciu, sa môže rozhodnúť, či si výrobok objedná za skutočnú cenu, alebo objednávku zruší bez akýchkoľvek nepriaznivých právnych následkov.
Používanie webovej stránky
Nakupovať môžete na webovej stránke.
Objednávku môžete uskutočniť kliknutím na tlačidlo „Prejsť na stránku objednávky“ v objednávkovom formulári. Na webovej stránke je možné objednať iba jeden výrobok, statické makrovlákno do betónu Mapefibre ST42. Požadované množstvo je potrebné zadať do prvého poľa formulára. Ak neviete, koľko Eco Fibre potrebujete, môžete si to jednoducho vypočítať pomocou kalkulačky uvedenej vyššie.
Do poľa pre množstvo zadajte len celé číslo.
Po zadaní množstva a výbere spôsobu doručenia systém vypočíta náklady na doručenie.
K dispozícii sú nasledujúce spôsoby doručenia.
Doručenie domov
K dispozícii sú nasledujúce spôsoby platby.
- bankový prevod – platbou vopred
- Dobierka – (platba v hotovosti pri doručení domov, pracovníkovi kuriérskej služby pri prevzatí zásielky do výšky 100.000,- HUF)
- Kreditnou kartou na webovej stránke súčasne s odoslaním objednávky,
Po zadaní dodacích a fakturačných údajov musíte akceptovať Zásady ochrany osobných údajov, Obchodné podmienky.
Kliknutím na tlačidlo „ODOSLAŤ“ sa objednávka postúpi a presmeruje na platobnú stránku spoločnosti Barion na platbu kreditnou kartou.
Platby online kartou sa uskutočňujú prostredníctvom systému Barion. Informácie o platobnej karte sa nedostanú k obchodníkovi. Poskytovateľ služieb Barion Payment Zrt je inštitúcia pod dohľadom Národnej banky Maďarska a číslo jeho povolenia je H-EN-I-1064/2013.
Po odoslaní objednávky vám zašleme automatickú systémovú správu o ďalších krokoch.
V prípade platby vopred vám zašleme žiadosť o zálohovú platbu a objednaný výrobok zašleme po prijatí kúpnej ceny.
Elektronickú faktúru vygeneruje náš systém a automaticky ju zašle na e-mailovú adresu zákazníka. Zákazník má právo vyžiadať si papierovú faktúru. Môžete tak urobiť e-mailom na e-mailovú adresu uvedenú na kontaktnej stránke.
Ceny
Naše ceny sú ceny platné v čase objednávky, ktoré budú uvedené pri výrobku v objednávkovom formulári. Cena je uvedená v hrubom vrátane 27 % DPH.
Spracovanie objednávok
Objednávky budú spracované do 24 hodín.
Možnosť opravy chýb pri zadávaní údajov
Pred stlačením tlačidla „Objednať“ máte možnosť opraviť chyby pri zadávaní údajov. Po objednaní môžete ešte požiadať o opravu zaslaním e-mailu na adresu info@betonbooster.sk až do odoslania výrobku kuriérskej službe.
Potvrdenie
Všetky objednávky budú potvrdené e-mailom. To znamená, že po odoslaní objednávky dostanete automatický e-mail s informáciou o prijatí vašej objednávky a (neskôr) e-mail s informáciou o predpokladanom termíne doručenia. Po doručení zásielky kuriérovi bude opäť zaslaný e-mail.
Platobné podmienky
V našom obchode môžete platiť bankovým prevodom, kreditnou kartou a na dobierku. V poslednom prípade je potrebné zaplatiť celú kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie v hotovosti doručovateľovi pri prevzatí zásielky. Tento spôsob platby je k dispozícii do výšky hrubej nákupnej ceny 100 000,- HUF. Pri objednávkach nad 100 000,- HUF je k dispozícii len možnosť platby vopred alebo kreditnou kartou.
Doručenie
Balíky doručuje kuriérska služba. Čas dodania výrobku je uvedený v potvrdzujúcom e-maile. Čas doručenia je možné dohodnúť telefonicky na telefónnom čísle uvedenom v potvrdzujúcom e-maile.
Poplatky za doručenie:
Naše poplatky za doručenie sú jednotné v celej krajine. V súčasnosti neprijímame zásielky mimo Maďarska.
Zrušenie dodávky
Ak internetový obchod nesplní svoje zmluvné povinnosti, pretože tovar uvedený v zmluve nie je k dispozícii alebo nie je schopný poskytnúť objednanú službu, je povinný o tom zákazníka informovať. Internetový obchod neuzatvára zmluvy s neplnoletými osobami. Súhlasom s obchodnými podmienkami zákazník vyhlasuje, že je plnoletý.
Vrátenie výrobku
Výrobok bude vrátený len v pôvodnom stave a balení, v nepoškodenom množstve a kvalite. Náklady na vrátenie výrobku znáša zákazník. Výrobok, ktorý sa má vrátiť, musí byť zaslaný na našu adresu v bezpečnom obale, bežnou poštou. Tovar zaslaný na dobierku nemôžeme prijať.
Ustanovenie o vlastníctve
Dodaný tovar zostáva majetkom dodávateľa až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.
Zmena objednávky, zrušenie
V súlade so zákonom CVIII z roku 2001 po odoslaní objednávky softvér internetového obchodu predávajúceho okamžite informuje zákazníka, že objednávka bola prijatá. Toto oznámenie nepredstavuje zmluvu medzi predávajúcim a kupujúcim! Kupujúcemu iba oznamuje, že jeho požiadavka na objednávku bola zaregistrovaná naším systémom a postúpená príslušnému zamestnancovi predávajúceho.
Ak kupujúci túto informáciu nedostane do 48 hodín, záväzky kupujúceho týkajúce sa ponuky sa ukončia.
Predávajúci poskytne kupujúcemu možnosť zrušiť svoju objednávku elektronicky až do jej vybavenia. Po začatí plnenia objednávky bude kupujúci informovaný e-mailom a/alebo telefonicky o predpokladanom čase plnenia a o tom, že objednávka sa začala plniť, po čom bude môcť kupujúci zrušiť svoju objednávku len e-mailom.
Následné zmeny v objednávke je možné vykonať len písomne prostredníctvom e-mailu.
Finalizácia objednávky (ponuka)
Ak ste sa presvedčili, že množstvo, ktoré chcete objednať, a vaše údaje sú správne, môžete dokončiť objednávku kliknutím na tlačidlo „ODOSLAŤ“. Informácie uvedené na webovej stránke nepredstavujú ponuku predávajúceho na uzavretie zmluvy. V prípade objednávok, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP, sa za uchádzača považujete vy.
Kliknutím na tlačidlo „“OBJEDNAŤ““ výslovne potvrdzujete, že vaša ponuka sa považuje za podanú a že vaše vyhlásenie v prípade potvrdenia zo strany Predávajúceho v súlade s týmito VOP znamená povinnosť zaplatiť. Svojou ponukou ste viazaní po dobu 48 hodín. Ak predávajúci nepotvrdí vašu ponuku do 48 hodín v súlade s týmito VOP, ste zbavený povinnosti predložiť ponuku.
Spracovanie objednávky, uzavretie zmluvy
Objednávky sa spracúvajú v dvoch etapách. Objednávku môžete podať kedykoľvek. Najskôr dostanete automatické potvrdenie objednávky, v ktorom sa len zaznamená skutočnosť, že vaša objednávka bola prijatá prostredníctvom webovej stránky, ale toto potvrdenie nepredstavuje prijatie vašej ponuky. Ak zistíte, že automatické potvrdzujúce e-mailové oznámenie obsahuje nesprávne údaje o vás (napr. meno, adresu doručenia, telefónne číslo atď.), musíte nám to bezodkladne oznámiť e-mailom spolu so správnymi údajmi. Ak automatický potvrdzujúci e-mail nedostanete do 24 hodín od odoslania objednávky, kontaktujte nás, pretože vaša objednávka nemusela byť prijatá z technických príčin.
Po odoslaní ponuky vám predávajúci potvrdí vašu ponuku druhým e-mailom. Zmluva je uzavretá, keď sa potvrdzujúci e-mail zaslaný predávajúcim dostane do vášho poštového systému (druhé potvrdenie).
Spôsoby platby
Bankový prevod
Za výrobky môžete zaplatiť bankovým prevodom.
Údaje potrebné na prevod sú:
Názov príjemcu: LEVRON Kft.
Banka príjemcu: Ober Bank
Číslo účtu príjemcu: HU26 1840 0010 1000 0520 1019 9981
Daňové číslo: 27396599-2-05
Platba bankovou kartou
Na webovej stránke môžete rýchlo a bezpečne zaplatiť kreditnou kartou.
Na dobierku
Ak si želáte zaplatiť hodnotu svojej objednávky pri prevzatí zásielky a hodnota vašej objednávky je nižšia ako 100 000,- HUF, môžete si vybrať spôsob platby „Dobierka“.
Spôsoby doručenia, poplatky
Kuriérska služba MPL
Zásielky zasielame len na doručovacie adresy v Maďarsku. Objednanú zásielku vám doručí zamestnanec pošty. Ak objednávate na dobierku a chcete platiť kreditnou kartou, uveďte to v komentári k objednávke! (Takmer všetci kuriéri majú mobilný terminál na platobné karty)
Osobné prevzatie
Osobné doručenie nie je možné.
Termín plnenia
Objednávky sa zvyčajne vybavujú do 3 pracovných dní.
Všeobecná lehota na doručenie objednávok je 30 dní od dátumu potvrdenia objednávky. Táto dodacia lehota je orientačná a akákoľvek odchýlka od nej bude oznámená e-mailom.
Výhrada práv, výhrada vlastníctva
Ak ste si predtým objednali Výrobok bez toho, aby ste si ho prevzali (okrem prípadov, keď ste využili právo na odstúpenie od zmluvy), alebo ak bol Výrobok vrátený Predávajúcemu bez uvedenia, že ste si ho vyžiadali, Predávajúci podmieni splnenie objednávky zaplatením kúpnej ceny a nákladov na doručenie vopred.
Predávajúci môže pozastaviť dodanie Výrobku, kým sa nepresvedčí, že platba za Výrobok bola úspešne vykonaná prostredníctvom elektronického platobného riešenia (vrátane prípadov, keď v prípade Výrobku plateného bankovým prevodom Kupujúci prevedie kúpnu cenu v mene členského štátu, v ktorom sa Výrobok predáva, a Predávajúci nedostane celú sumu kúpnej ceny a nákladov na dodanie z dôvodu konverzie a bankových provízií a poplatkov). Ak cena Výrobku nebola zaplatená v plnej výške, Predávajúci môže požiadať Kupujúceho o doplnenie kúpnej ceny.
Predaj do zahraničia
Predávajúci pri používaní webovej stránky nerozlišuje medzi kupujúcimi na území Maďarska a kupujúcimi mimo územia Európskej únie. Ak nie je v týchto VOP stanovené inak, Predávajúci zabezpečí doručenie/vyzdvihnutie objednaných výrobkov na území Maďarska.
Ustanovenia týchto VOP sa vzťahujú aj na nákupy uskutočnené mimo územia Maďarska s tým, že na účely tohto bodu sa za kupujúceho podľa ustanovení príslušného nariadenia považuje spotrebiteľ, ktorý je štátnym príslušníkom členského štátu alebo má bydlisko v členskom štáte, alebo podnik so sídlom v členskom štáte a nakupuje tovar alebo služby v rámci Európskej únie výlučne na účely konečnej spotreby alebo na účely konania ako taký. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá koná na účely, ktoré nesúvisia s jej obchodom, podnikaním, remeslom alebo povolaním.
Komunikačným a nákupným jazykom je predovšetkým maďarský jazyk, predávajúci nie je povinný komunikovať s kupujúcim v jazyku členského štátu kupujúceho.
Predávajúci nie je povinný dodržiavať ani informovať kupujúceho o akýchkoľvek mimozmluvných požiadavkách, ako sú požiadavky na označovanie alebo špecifické požiadavky pre dané odvetvie, ktoré sú stanovené vo vnútroštátnom práve členského štátu kupujúceho vo vzťahu k príslušnému výrobku.
Predávajúci uplatňuje maďarskú DPH na všetky Produkty, ak nie je stanovené inak.
Kupujúci môže uplatniť svoje práva na vymáhanie podľa týchto VOP.
V prípade použitia elektronického platobného riešenia sa platba uskutoční v mene určenej Predávajúcim,
Predávajúci môže zadržať dodanie Produktu, kým sa nepresvedčí, že cena Produktu a poplatok za dodanie boli úspešne a v plnej výške zaplatené pomocou elektronického platobného riešenia (vrátane prípadov Produktov platených bankovým prevodom, keď Kupujúci prevedie kúpnu cenu (poplatok za dodanie) v mene členského štátu, v ktorom sa Produkt predáva, a Predávajúci nedostane celú sumu kúpnej ceny z dôvodu konverzie a bankových provízií a nákladov). Ak kúpna cena Výrobku nebola zaplatená v plnej výške, Predávajúci môže požiadať Kupujúceho o doplnenie kúpnej ceny.
Predávajúci poskytne nemaďarským kupujúcim rovnaké možnosti doručenia ako maďarským kupujúcim, aby mohol dodať výrobok.
Ak kupujúci môže požiadať o dodanie Výrobku do Maďarska alebo iného členského štátu Európskej únie v súlade s VOP, môže aj nemaďarský kupujúci požiadať o dodanie niektorým zo spôsobov dodania uvedených vo VOP.
Ak sa môže Kupujúci rozhodnúť prevziať Výrobok osobne od Predávajúceho v súlade s VOP, môže tak urobiť aj nemaďarský Kupujúci.
V opačnom prípade môže Kupujúci požiadať o doručenie Výrobku do zahraničia na vlastné náklady. Toto právo sa nevzťahuje na maďarských Zákazníkov.
Predávajúci splní objednávku po zaplatení poplatku za doručenie, ak Zákazník nezaplatí Predávajúcemu poplatok za doručenie alebo nezabezpečí vlastné doručenie do vopred dohodnutého termínu, Predávajúci odstúpi od zmluvy a vráti Zákazníkovi vopred zaplatenú kúpnu cenu.
Informácie pre spotrebiteľa podľa nariadenia vlády 45/2014 (26.II.)
Obsah
Informácie pre spotrebiteľa podľa článku 45 ods. 4 nariadenia (EÚ) č.
Právo na odstúpenie od zmluvy
Práva na záruku
Informácie o práve spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
Spotrebiteľ má podľa Občianskeho zákonníka právo na odstúpenie od zmluvy. Podľa článku 8:1 ods. 1 bod 3 sa za spotrebiteľa považujú len fyzické osoby, ktoré konajú mimo rámca svojej profesie, samostatnej zárobkovej činnosti alebo podnikateľskej činnosti, takže právnické osoby nemôžu uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu!
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu podľa článku 20 vládneho nariadenia 45/2014 (26.II.). Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy
- a) v prípade zmluvy o predaji tovaru
- aa) výrobku,
- ab) v prípade predaja viacerých produktov, ak sa dodanie jednotlivých výrobkov uskutočňuje v rôznom čase, na posledný dodaný produkt,
spotrebiteľom alebo treťou stranou, ktorá nie je dopravcom a ktorú spotrebiteľ určí, pričom táto lehota je 14 dní.
Nič v tomto bode nemá vplyv na právo spotrebiteľa uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy podľa tohto bodu počas obdobia medzi dátumom uzavretia zmluvy a dátumom prevzatia tovaru.
Ak spotrebiteľ urobil návrh na uzavretie zmluvy, má právo pred uzavretím zmluvy od návrhu odstúpiť, čím zaniká povinnosť urobiť návrh na uzavretie zmluvy.
Oznámenie o odstúpení od zmluvy, uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy alebo výpoveď zmluvy
Spotrebiteľ môže uplatniť právo stanovené v článku 20 nariadenia vlády č. 45/2014 (26.II.) prostredníctvom jasného vyhlásenia na tento účel alebo použitím vzorového vyhlásenia, ktoré je možné stiahnuť z webovej stránky.
Platnosť vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy
Právo na odstúpenie od zmluvy sa považuje za uplatnené v lehote, ak spotrebiteľ v tejto lehote zašle svoje vyhlásenie. Lehota je 14 dní.
Dôkazné bremeno, že spotrebiteľ uplatnil svoje právo na odstúpenie od zmluvy v súlade s týmto ustanovením, nesie spotrebiteľ.
Predávajúci potvrdí spotrebiteľovi odstúpenie od zmluvy bezodkladne po jeho doručení na elektronickom nosiči, ak je spotrebiteľovi právo na odstúpenie od zmluvy oznámené aj na jeho webovom sídle.
Povinnosti predávajúceho v prípade odstúpenia od zmluvy zo strany spotrebiteľa
Povinnosť predávajúceho vrátiť peniaze
Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v súlade s § 22 nariadenia vlády č. 45/2014 (26.II.), predávajúci vráti spotrebiteľovi celkovú sumu, ktorú zaplatil ako protihodnotu, vrátane nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s plnením, vrátane nákladov na doručenie, a to najneskôr do štrnástich dní odo dňa, keď sa o odstúpení dozvedel. Upozorňujeme, že toto ustanovenie sa nevzťahuje na dodatočné náklady spôsobené výberom iného spôsobu dopravy, ako je najmenej nákladný obvyklý spôsob dopravy.
Ako je predávajúci povinný vrátiť peniaze
V prípade odstúpenia od zmluvy alebo jej ukončenia v súlade s článkom 22 nariadenia vlády 45/2014 (26.II.) predávajúci vráti spotrebiteľovi vrátenú sumu rovnakým spôsobom, akým spotrebiteľ použil spôsob platby. Na základe výslovného súhlasu spotrebiteľa môže predávajúci použiť na vrátenie peňazí iný spôsob platby, ale spotrebiteľovi sa v dôsledku toho neúčtuje žiadny ďalší poplatok. Predávajúci nenesie zodpovednosť za akékoľvek oneskorenie spôsobené nesprávnym a/alebo nepresným číslom bankového účtu alebo poštovou adresou, ktoré spotrebiteľ uviedol.
Dodatočné poplatky
Ak si Spotrebiteľ výslovne zvolí iný spôsob dopravy ako najmenej nákladný obvyklý spôsob dopravy, Predávajúci nie je povinný uhradiť dodatočné náklady z toho vyplývajúce. V takom prípade sme povinní uhradiť náklady do výšky uvedených bežných poplatkov za doručenie.
Právo na zadržanie
Predávajúci môže zadržať sumu splatnú spotrebiteľovi dovtedy, kým spotrebiteľ tovar nevráti alebo kým bez akýchkoľvek pochybností nepreukáže, že tovar vrátil, podľa toho, čo nastane skôr. Zásielky zaslané na dobierku alebo poštou nemôžeme prijať.
V prípade odstúpenia od zmluvy alebo zániku záväzkov spotrebiteľa
Vrátenie produktu
Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v súlade s článkom 22 nariadenia vlády 45/2014 (26.II.), je povinný bezodkladne, najneskôr však do štrnástich dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, vrátiť výrobok alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie výrobku. Vrátenie sa považuje za včasné, ak spotrebiteľ vráti tovar pred uplynutím tejto lehoty.
Úhrada nákladov na vrátenie produktu
Náklady na vrátenie produktu znáša spotrebiteľ. Produkt sa musí vrátiť na adresu predávajúceho. Ak spotrebiteľ vypovie zmluvu o poskytnutí služby uzavretú mimo prevádzkových priestorov predávajúceho alebo zmluvu uzavretú na diaľku po začatí plnenia, je povinný zaplatiť predávajúcemu odmenu primeranú poskytnutej službe do času oznámenia výpovede predávajúcemu. Suma, ktorú má spotrebiteľ zaplatiť pomerne, sa určí na základe celkovej výšky odmeny stanovenej v zmluve zvýšenej o daň. Ak spotrebiteľ preukáže, že takto určená celková suma je neprimerane vysoká, pomerná suma sa vypočíta na základe trhovej hodnoty služieb poskytnutých do dátumu ukončenia zmluvy. Upozorňujeme, že nemôžeme prevziať výrobky vrátené na dobierku alebo poštovné.
Zodpovednosť spotrebiteľa za odpisy
Spotrebiteľ zodpovedá za znehodnotenie vyplývajúce z používania nad rámec používania potrebného na určenie povahy, vlastností a funkčnosti produktu.
Právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť v týchto prípadoch
Predávajúci výslovne upozorňuje, že právo na odstúpenie od zmluvy nemôžete uplatniť v prípadoch uvedených v článku 29 ods. 1 nariadenia vlády č. 45/2014 (II.26.):
a) v prípade zmluvy o poskytnutí služby po úplnom vykonaní služby, ak podnik začal plnenie s výslovným predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vzal na vedomie, že po úplnom vykonaní služby stráca právo na odstúpenie od zmluvy;
(b) v prípade tovaru alebo služieb, ktorých cena alebo cena podlieha výkyvom na finančnom trhu, ktoré podnik nemôže ovplyvniť a ktoré sú možné aj počas lehoty stanovenej na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy;
(c) v prípade výrobku, ktorý nie je prefabrikovaným výrobkom, ktorý bol vyrobený podľa pokynov alebo na výslovnú žiadosť spotrebiteľa, alebo výrobku, ktorý je jednoznačne prispôsobený spotrebiteľovi;
(d) v prípade produktu podliehajúceho skaze, ktorého kvalita sa má zachovať počas krátkeho obdobia;
(e) produkt v zapečatenom obale, ktorý sa zo zdravotných alebo hygienických dôvodov nemôže po otvorení po dodaní vrátiť;
(f) v súvislosti s produktom, ktorý je vzhľadom na svoju povahu po premiestnení neoddeliteľne zmiešaný s inými výrobkami;
(g) v súvislosti s alkoholickým nápojom, ktorého skutočná hodnota závisí od výkyvov na trhu, ktoré podnik nemôže ovplyvniť, a ktorého cena bola medzi stranami dohodnutá v čase uzavretia kúpnej zmluvy, ale zmluva sa plní až 30 dní po jej uzavretí;
(h) v prípade zmluvy o poskytnutí služby, keď podnik na výslovnú žiadosť spotrebiteľa navštívi spotrebiteľa s cieľom vykonať naliehavú opravu alebo údržbu;
(i) pri predaji kópie zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového softvéru v zapečatenom obale, ak spotrebiteľ otvoril obal po doručení;
j) v súvislosti s novinami, periodikami a časopismi, s výnimkou zmlúv o predplatnom;
(k) zmluvy uzavreté na verejnej dražbe;
(l) v prípade zmluvy o poskytovaní ubytovania, dopravy, prenájmu automobilov, stravovania alebo služieb spojených s voľnočasovými aktivitami, okrem poskytovania bývania, ak je v zmluve stanovená lehota alebo doba plnenia;
(m) v súvislosti s digitálnym obsahom poskytovaným na nehmotnom nosiči, ak podnik začal plniť s výslovným predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ súčasne s udelením tohto súhlasu uznal, že po začatí plnenia stratil právo na odstúpenie od zmluvy.
Záruka
Táto časť informácií pre spotrebiteľa bola vypracovaná na základe oprávnenia podľa článku 9 ods. 3 nariadenia vlády č. 45/2014 (II.26.) s použitím prílohy 3 nariadenia vlády č. 45/2014 (II.26.).
Záruka
V ktorých prípadoch si môžete uplatniť právo na záruku?
V prípade chybného plnenia zo strany predávajúceho si môžete voči nemu uplatniť nárok na záruku za zhodu podľa pravidiel Občianskeho zákonníka.
Aké práva vám vyplývajú z nároku na záruku?
Podľa vlastného uváženia môžete uplatniť nasledujúce nároky:
Môžete požadovať opravu alebo výmenu, pokiaľ jeden z týchto nárokov nie je nemožný alebo by predávajúcemu vznikli neprimerané dodatočné náklady v porovnaní s iným nárokom. Ak ste nepožiadali alebo nemohli požiadať o opravu alebo výmenu, môžete požiadať o primerané zníženie ceny alebo môžete dať vadu opraviť alebo vymeniť na náklady predávajúceho, alebo v krajnom prípade môžete odstúpiť od zmluvy.
Môžete previesť svoje právo na inú záruku, ale náklady spojené s prevodom znášate vy, pokiaľ to nebolo opodstatnené alebo pokiaľ na to predávajúci neuviedol dôvod.
Aká je lehota na uplatnenie práva na záruku na príslušenstvo?
Vadu musíte oznámiť hneď po jej zistení, najneskôr však do dvoch mesiacov od zistenia vady. Mali by ste si však uvedomiť, že po uplynutí dvojročnej premlčacej lehoty odo dňa plnenia zmluvy nemôžete uplatniť nárok na odstránenie vady.
Ak je predmetom zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom použitý tovar, strany sa môžu dohodnúť na kratšej premlčacej lehote; v takom prípade nemožno platne dohodnúť kratšiu premlčaciu lehotu ako jeden rok.
Proti komu môžete uplatniť nárok?
Nárok zo záruky si môžete uplatniť voči predávajúcemu.
Aké sú ďalšie podmienky na uplatnenie vašich práv?
V lehote šiestich mesiacov odo dňa plnenia nie je vaše právo na uplatnenie nároku zo záruky predávajúceho podmienené inými podmienkami ako oznámením vady, ak preukážete, že tovar alebo služby poskytol predávajúci. Po uplynutí šiestich mesiacov od dátumu plnenia však budete musieť preukázať, že vami zistená vada existovala v čase plnenia.
V prípade použitých výrobkov sa práva na záruku a záručné práva zvyčajne líšia od všeobecných pravidiel. V prípade použitých výrobkov môžeme hovoriť aj o vadnom plnení, ale je potrebné zohľadniť okolnosti, za ktorých kupujúci mohol očakávať výskyt určitých vád. V dôsledku zastarávania sa výskyt určitých vád stáva častejším, čo znamená, že nemožno predpokladať, že použitý výrobok môže mať rovnakú kvalitu ako novo zakúpený výrobok. Na základe toho môže kupujúci uplatniť svoje práva zo záruky len na vady, ktoré nie sú spôsobené používaním a ktoré vznikli nezávisle od vád vyplývajúcich z používania. Ak je použitý výrobok chybný a zákazník ako spotrebiteľ bol o tom informovaný v čase nákupu, poskytovateľ služieb nezodpovedá za známu chybu.
Záruka
Za akých okolností si môžete uplatniť právo na záruku na výrobok?
V prípade vady hnuteľnej veci (výrobku) môžete podľa vlastného výberu uplatniť buď nárok zo záruky na príslušenstvo, alebo zo záruky na výrobok.
Aké práva máte v rámci reklamácie výrobku?
V rámci záručnej reklamácie výrobku môžete požadovať len opravu alebo výmenu chybného výrobku.
V akých prípadoch je výrobok chybný?
Výrobok je chybný, ak nespĺňa požiadavky na kvalitu platné v čase jeho uvedenia na trh alebo ak nemá vlastnosti opísané výrobcom.
Aká je lehota na uplatnenie reklamácie výrobku?
Na uplatnenie reklamácie výrobku máte dva roky odo dňa, keď bol výrobok výrobcom uvedený na trh. Po uplynutí tejto lehoty toto právo strácate.
Voči komu a za akých ďalších podmienok môžete uplatniť záruku na výrobok?
Svoje právo na reklamáciu v rámci záruky na výrobok môžete uplatniť len u výrobcu alebo distribútora hnuteľnej veci. Na uplatnenie nároku zo záruky na výrobok musíte preukázať, že výrobok je chybný.
V ktorých prípadoch je výrobca (distribútor) oslobodený od svojej povinnosti poskytovať záruku na výrobok?
Výrobca (distribútor) je oslobodený od svojej povinnosti poskytovať záruku na výrobok len vtedy, ak dokáže, že:
výrobok nebol vyrobený alebo uvedený do obehu v rámci jeho obchodnej činnosti, alebo
vada nebola zistiteľná podľa stavu vedy a techniky v čase, keď bol výrobok uvedený na trh, alebo
vada výrobku je spôsobená uplatnením zákona alebo povinnej normy stanovenej orgánom verejnej moci.
Výrobca (distribútor) musí preukázať len jeden dôvod na oslobodenie.
Upozorňujeme, že na tú istú závadu nemôžete súčasne uplatniť záruku na príslušenstvo a záruku na výrobok. Ak však bude vaša reklamácia na výrobok úspešná, môžete si uplatniť nárok na záruku na príslušenstvo voči výrobcovi vymeneného výrobku alebo opraveného dielu.
Záruka
V ktorých prípadoch môžete uplatniť svoje právo na záruku?
V prípade chybného plnenia je predávajúci povinný poskytnúť záruku podľa nariadenia vlády č. 151/2003 (IX. 22.) o povinnej záruke na niektoré výrobky dlhodobej spotreby.
Zákon stanovuje záruku na spotrebný tovar dlhodobej spotreby (napr. technický tovar, nástroje, stroje) a jeho časti, ktorých kúpna hodnota presahuje 10 000 HUF.
Aké sú vaše práva v rámci záruky a v akých lehotách?
Vládne nariadenie č. 151/2003 (IX. 22.) o povinnej záruke na niektoré výrobky dlhodobej spotreby vymedzuje prípady povinnej záruky. Na výrobky, na ktoré sa toto nariadenie nevzťahuje, predávajúci neposkytuje žiadnu záruku. Nárok na záruku možno uplatniť v záručnej lehote. Ak osoba povinná poskytnúť záruku nesplní svoju povinnosť v primeranej lehote na žiadosť oprávnenej osoby, možno záručný nárok uplatniť na súde do troch mesiacov od uplynutia lehoty stanovenej v žiadosti, a to aj v prípade, že záručná lehota už uplynula. Nedodržanie tejto lehoty má za následok stratu práva. V ostatných ohľadoch sa na uplatnenie nároku zo záruky primerane vzťahujú pravidlá platné pre uplatnenie práv zo záruky. Doba trvania záruky je jeden rok. Nedodržanie tejto lehoty má za následok stratu práv. Záručná doba začína plynúť dňom dodania spotrebného tovaru spotrebiteľovi alebo, ak inštaláciu vykonáva podnik alebo jeho zástupca, dňom inštalácie. V prípade akýchkoľvek nárokov na záruku presahujúcich jeden rok sa obráťte na výrobcu.
Aký je vzťah medzi zárukou a inými záručnými právami?
Záruka je doplnkovým právom k záručným právam (záruka na výrobok a príslušenstvo), pričom hlavný rozdiel medzi všeobecnými záručnými právami a zárukou spočíva v tom, že v prípade záruky je dôkazné bremeno na strane spotrebiteľa nižšie.
Spotrebný tovar, na ktorý sa vzťahuje povinná záruka podľa nariadenia vlády č. 151/2003, ktorý je pevne zabudovaný, alebo ktorý váži viac ako 10 kg, alebo ktorý sa nemôže prepravovať ako príručná batožina vo verejnej doprave, s výnimkou vozidiel, musí byť opravený v mieste používania. Ak sa oprava nemôže vykonať na mieste používania, demontáž, montáž, odvoz a vrátenie vykoná podnik alebo v prípade žiadosti o opravu podanej priamo opravovni opravovňa.
Záväzok predávajúceho počas trvania povinnej záruky nesmie obsahovať podmienky pre spotrebiteľa, ktoré sú menej výhodné ako práva priznané pravidlami o povinnej záruke. Po uplynutí tejto lehoty (1 rok) sa však podmienky dobrovoľnej záruky môžu určiť ľubovoľne, ale zárukou nesmú byť dotknuté zákonné práva spotrebiteľa vrátane práv založených na záruke spôsobilosti.
Právo na výmenu do troch pracovných dní
V prípade predaja prostredníctvom internetového obchodu sa tiež uplatňuje požiadavka výmeny do troch pracovných dní. Požiadavka výmeny do troch pracovných dní sa vzťahuje na spotrebný tovar dlhodobej spotreby, na ktorý sa vzťahuje nariadenie vlády č. 151/2003 (22. IX. 2003), podľa ktorého ak osoba uplatní požiadavku výmeny do troch pracovných dní, predávajúci to musí vykladať tak, že výrobok bol chybný už v čase predaja a musí výrobok bez ďalšieho vymeniť.
Kedy je predávajúci zbavený svojej záručnej povinnosti?
Predávajúci je zbavený svojej záručnej povinnosti len vtedy, ak preukáže, že príčina vady vznikla až po plnení.
Upozorňujeme, že nemôžete súčasne uplatniť záručný nárok a záručný nárok alebo záručný nárok na výrobok a záručný nárok na tú istú závadu, ale práva zo záruky vám patria bez ohľadu na záručné práva.
Lehota na uplatnenie záručných a pozáručných práv stanovená v týchto VOP začína plynúť odo dňa prevzatia výrobku zákazníkom.
Platby online kartou
Platby online kartou sa uskutočňujú prostredníctvom systému Barion. Informácie o platobnej karte sa nedostanú k obchodníkovi. Poskytovateľ služieb Barion Payment Zrt je inštitúcia pod dohľadom Národnej banky Maďarska a číslo jeho povolenia je H-EN-I-1064/2013.
Mimosúdne riešenie sporov
- K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúce sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
- Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212 Slovenská republika, internetová adresa: https://esc-sr.sk je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22 / ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
- Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.